Wednesday, February 18, 2009

Seminar Kerjaya di Mid Valley



Pada 17 januari, kelab tool and die telah mengadakan satu lawatan ke seminar kerjaya yang telah diadakan di Mid Valley, Kuala Lumpur. Lawatan ini telah disertai oleh pelajar tool and die dan telah diiringi pengajar. Lawatan ini telah diadakan oleh biro pendidikan dan keusahawanan kelab tool and die yang dikendalikan oleh pengajar sekolah tool and die iaitu En Ridzuan Bin Shariff.

Seramai 37 orang pelajar yang telah terpilih untuk menyertai seminar ini dimana sejumlah pelajar lelaki seramai 27 orang dan pelajar perempuan seramai 10 orang serta diiringi oleh 3 orang pegawai yang terdiri daripada pengajar sekolah alatan dan acuan. Lawatan ini telah diadakan bagi membantu pelajar yang akan menamatkan pengajian bagi mendapatkan pekerjaan. Seminar ini juga akan memdedahkan pelajar dengan alam pekerjaan.
Rombongan dari ikbn telah bertolak ke Kuala Lumpur dari IKBN Pagoh pada jam 7.30 pagi.Suasana di Mid Valley begitu meriah dengan kehadiran ramai graduan-graduan dan orang ramai yang ingin mencuba mendapatkan peluang pekerjaan yang ditawarkan.

Untuk mencari pekerjaan, orang ramai cuma perlu mengisi borang dan meninggalkan biodata lengkap kepada syarikat yang menawarkan peluang pekerjaan. Mereka juga boleh memohon secara online dengan memuatnaik biodata lengkap mereka dan menghantar melalui email yang telah disediakan oleh syarikat. Disitu juga terdapat ruangan temuduga dimana orang ramai boleh terus ditemuduga oleh syarikat yang memerlukan pekerja. Jika memenuhi kriteria yang dikehendaki mereka akan diterima untuk bekerja.

1 comment:

  1. klu nk lgi bgus,bt 1 team utk deal ke,survey ke,kilang2,industri kt luar..utk bdk2 yg bru abis blaja..xde la diaorg blur sgt nk gi cri keje kt mane,kilang mane yg sesuai..pendedahan awal..

    ReplyDelete